De afgelopen jaren hebben wij voor diverse klanten van ons Google Ads-campagnes opgezet. Graag willen wij twee succesvolle cases daarvan uitlichten: Totaal Aanpak Brandveiligheid en Incassobureau De Nederlanden. De inzet van Google Ads zorgde bij beide organisaties voor een hogere conversie.

Uitgangspunt
Om succesvolle Google Ads-campagnes te draaien, hebben we een aantal randvoorwaarden waaraan een website / webshop moet voldoen, waaronder:

  • De bestemmingspagina van de advertenties – de webpagina waarop de bezoeker uitkomt als hij / zij op de advertentie heeft geklikt – moet geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachines.
  • Daarnaast moeten de bestemmingspagina qua conversie goed ingericht zijn, zodat de bezoeker direct de gewenste vervolgactie kan uitvoeren.

Onze aanpak bij 2 succesvolle Google Ads-cases

Totaal Aanpak Brandveiligheid (T.A.B.)

T.A.B. is een bedrijf dat zich richt op bouwkundige brandpreventie / brandbeveiliging. Zij zorgen ervoor dat de risico’s op brand in uw bedrijfspand zo klein mogelijk worden / blijven. In september 2016 startten wij met één Google Ads-campagne, gericht op brandbeveiliging. We hebben deze campagne vrij algemeen gehouden:

  • Vier advertenties voor de campagne.
  • Extensies om de advertenties aantrekkelijker te maken voor de bezoeker, zoals het benoemen van onderscheidende punten, het verwijzen naar de diensten en het vermelden van het telefoonnummer.
  • Inzetten van twee belangrijke zoektermen.

Succes
Een belangrijke stap in het succes van deze AdWords-campagne was het op de juiste manier inzetten van de zoektermen. Hiermee zorgden we ervoor dat de advertenties van T.A.B. ook vertoond werden als men op zoek was naar een concurrent. Hierdoor zijn diverse leads van concurrenten bij T.A.B. terechtgekomen. Na deze campagne hebben wij nog meerdere campagnes voor T.A.B. mogen opzetten, specifiek gericht op de diensten. Pasgeleden kregen wij zelfs het verzoek om het wat rustiger aan te doen, omdat ze in het werk overkwamen.

Incassobureau De Nederlanden

Incassobureau De Nederlanden bestaat al ruim 100 jaar en is gevestigd in Veenendaal. Zij kunnen het volledige incasso-traject verzorgen voor bedrijven die te maken hebben met debiteuren die niet betalen. Dit doen zij op basis van no cure, no pay. Eén van hun speerpunten is dat het bedrijf gratis een laatste aanmaning – in de huisstijl van De Nederlanden – kan versturen via de website van De Nederlanden.

Succes
In november 2016 was de conversie voor het versturen van de laaste aanmaning ongeveer 12 – 15 per maand. Vervolgens hebben wij een AdWords-campagne opgezet voor het gratis versturen van de laatste aanmaning. En met succes. Want inmiddels worden er gemiddeld 40 – 50 aanmaningen per maand verstuurd via de website.

Trots op deze cases

Vanzelfsprekend zijn wij trots op het feit dat deze Google Ads-campagnes succes opleveren voor onze opdrachtgevers. Maar om alle campagnes tot een succes te maken, is het belangrijk om scherp te blijven. Bijsturen is dan ook noodzakelijk om succes te hebben.

Wil je meer weten over adverteren op Google? Wil je kijken of Google Ads ook voor jou een succesvolle tool is om een hogere conversie te bereiken? Neem dan contact met mij op via 0318 – 762 593 of stuur een e-mail.

Richard van Kampen
Richard van Kampen is mede-eigenaar van Invictus Online Marketing en een ervaren online marketeer. Zijn specialismen zijn o.a. zoekmachine marketing (SEO en SEA), copywriting en conversie optimalisatie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *