Particulieren en bedrijven, bijna allemaal zijn ze aanwezig op het internet. Over iedereen wordt er online gesproken, ook over u. Het voordeel is dat u zelf direct kunt lezen hoe anderen over u en uw bedrijf denken. Echter, ook de rest van de wereld kan lezen wat er over u en uw bedrijf geschreven wordt. Is dit positief, dan is dat natuurlijk super. Maar is dit negatief, dan baalt u verschrikkelijk.

Wat te doen als er negatief over u gepraat wordt?

Wanneer er online een negatief bericht over u geplaatst wordt, bijvoorbeeld via Facebook, adviseren wij u om met de afzender van dit negatieve bericht in contact te gaan. Vraag diegene waarom hij of zij dit negatieve bericht heeft geplaatst en of u voor hem of haar het probleem kan oplossen. Zodra dit gebeurd is, zal de afzender ook laten zien dat u hem of haar goed geholpen heeft.

Wat als u zelf een negatieve ervaring heeft met een bedrijf?

Wanneer u zelf een negatieve ervaring heeft met een bedrijf, adviseren wij om dit telefonisch of face-to-face met elkaar uit te spreken. Plaats geen negatieve berichten op het internet, want dat schaadt vaak niet alleen het imago van het bedrijf, maar ook van uzelf. Ga maar eens na; zijn er misschien ook klanten van u die mogelijk een negatieve ervaring met u hebben? Vindt u het fijn als zij een negatief bericht over u online plaatsen? Acties leveren vaak ook reacties op.

Wat ik er slechts mee wil zeggen: los problemen op de juiste manier op.

 

Richard van Kampen
Invictus Online Marketing

Richard van Kampen
Richard van Kampen is mede-eigenaar van Invictus Online Marketing en een ervaren online marketeer. Zijn specialismen zijn o.a. zoekmachine marketing (SEO en SEA), copywriting en conversie optimalisatie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *