Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Ben je op dit moment niet goed vindbaar in Google op de voor jou belangrijkste zoektermen? Scoren jouw concurrenten beter met hun website? Dan is het tijd om direct serieus aan de slag te gaan met zoekmachine optimalisatie (SEO). Hoge posities in de zoekmachines krijg je niet zomaar. Daar is autoriteit voor nodig. Wij kunnen jou helpen bij het opbouwen van deze domein autoriteit, zodat jij hoger rankt, meer traffic naar je website krijgt en meer leads uit je website haalt.
Met een strategische sessie gaan we het SEO-traject in. Aan de hand van de doelstellingen bepalen we de aanpak. Zeker is dat (potentiële) klanten via de zoekmachine op zoek zijn en daar wil jij ook zijn met jouw website of webshop.
Analyse met onze SEO scan
De drie pijlers binnen het SEO-traject zijn content, techniek en linkbuilding. Met onze SEO scan maken we een analyse van jouw website of webshop op deze drie pijlers, zodat we een duidelijk beeld krijgen van de huidige situatie en waar de kansen liggen om een hogere positie in Google te krijgen.
Starten met zoekmachine optimalisatie
Wanneer we een duidelijk beeld hebben van de huidige prestaties, starten we met de zoekmachine optimalisatie.
- De website wordt technisch geoptimaliseerd.
- Teksten worden herschreven, zodat ze niet alleen geoptimaliseerd zijn, maar ook aantrekkingskracht hebben.
- Interne linkstructuur wordt verbeterd.
Dit is de basis. Vervolgens gaan we werken aan de autoriteit van je website via linkbuilding. Door kwalitatief goede artikelen en de juiste links werken we aan de reputatie van je website. Het resultataat is dat je op de voor jou belangrijke zoektermen op topposities staat. Om de voortgang van de zoekmachine optimalisatie bij te houden, maken wij maandelijks een SEO rapport op. Zo kunnen we continu bijsturen. Op weg naar de topposities in Google!
Voorheen was onze website meer voor informatie en belden klanten liever bij het huren van een container. Tegenwoordig zien we veel meer bestellingen binnenkomen via de webshop, omdat dit makkelijker is. Omdat de webshop nu bij de website inbegrepen zit, is de drempel voor de klanten lager om een bestelling te plaatsen. Ook is de site veel beter zichtbaar in Google met producten, informatiepagina’s en media. Hierdoor zijn de bezoekersaantallen in de afgelopen maanden minstens verdubbeld en de omzet zelfs meer dan verdubbeld. – Robin Hoessen, marketeer bij Rest
SEO uitbesteden
Ga jij SEO uitbesteden, zodat jij topposities behaalt in de zoekresultaten van Google? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Samen bespreken we de doelstellingen en kijken we niet alleen naar welke bijdrage SEO kan leveren, maar ook welke andere tools – zoals SEA of conversie optimalisatie – perfect passen in het behalen van de doelstellingen.